Laísa Santos Sampaio

Brasilien

Umweltaktivisten in Gefahr

Laísa Santos Sampaio lebt in Praia Alta Piranheira, einer ländlichen Geminschaft von rund 350 Kleinbauern, die rund 500 km südlich von Belém gelegen ist. Dort arbeitet sie seit elf Jahren als Lehrerin. Laísa Santos Sampaio ist auch Mitglied eines Kunsthandwerksprojekts für Frauen (Grupo de Trabalhadoras Artesanais Extrativistas), in dem Kosmetika, Medikamente und Salben aus Früchten und Nüssen hergestellt werden. Die Gruppe wirbt für eine nachhaltige Entwicklung. Durch ihren Widerstand gegen Abholzung sind sie einem beträchtlichen Risiko ausgesetzt, da in der Gegend illegale Abholzung an der Tagesordnung ist.

Mehr Infos: http://www.amnesty-darmstadt.de/Main/Brasilien

Laísa Santos Sampaio

Brazil

environmental activist at risk

Laísa Santos Sampaio lives in the Praia Alta Piranheira settlement, a rural community of around 350 smallholders, in the municipality of Nova Ipixuna, 500 km south of Belém, Pará state. She has worked there as a school teacher for the last 11 years. She is also a member of a women’s artisanal project (Grupo de Trabalhadoras Artesanais Extrativistas) which produces cosmetics, medicines and ointments from forest fruits and nuts. The group was set up in one of the last remaining areas of native forest in the municipal to promote sustainable development. Their opposition to logging has placed them at considerable risk in a region in which illegal exploitation of the forest is commonplace.