Mohammed Reza Haddadi

iran

todesstrafe nach unfairem verfahren!

Mohammad Reza Haddadi befindet sich im Adelabad-Gefängnis in der Stadt Shiraz in Haft. Er wurde wegen eines im Alter von 15 Jahren begangenen Mordes am 6. Januar 2004 von einem Gericht in Kazeroun zum Tode verurteilt, obwohl er im Prozess sein Geständnis zurückgezogen hatte und auch seine Mitangeklagten ihn entlastet hatten. Der Oberste Gerichtshof bestätigte im Juli 2005 das Todesurteil. Bereits mehrmals wurden Hinrichtungstermine festgesetzt, die in letzter Minute wieder aufgehoben wurden, zuletzt am 16. Juli 2009. Auch dieser Hinrichtungstermin wurde kurzfristig abgesagt.

Mohammed Reza Haddadi

iran

death penalty according to unfair procedure!

Mohammad Reza Haddadi is imprisoned in the Adelabad prison in the city of Shiraz. He was sentenced to death for a murder committed at the age of 15 on 6 January 2004 by a court in Kazeroun, although he had withdrawn his confession in the trial and his co-defendants had relieved him. The Supreme Court confirmed the death sentence in July 2005. Already several times, execution dates were fixed, which were canceled again at the last minute, most recently on July 16, 2009. This execution date was also canceled at short notice.