Reza Shahabi Zakaria

iran

Gewerkschafter in haft!

Der iranische Gewerkschafter Reza Shahabi Zakaria verbüßt aufgrund vage formulierter Anklagepunkte eine sechsjährige Haftstrafe im Evin-Gefängnis (Abteilung 350) in Teheran. Sein gesundheitlicher Zustand ist sehr kritisch und es ist nicht klar, ob er die erforderliche medizinische Versorgung erhält. Reza Shahabi Zakaria gehört zu den Menschen, die im Iran wegen ihres Einsatzes für unabhängige Gewerkschaften verfolgt werden. Auch von seiner Gewerkschaft der Beschäftigten der Teheraner Busgesellschaft (Sherkat-e Vahed) sind weitere Mitglieder verfolgt, verhaftet und verurteilt worden.

Mehr Infos: http://www.amnesty-iran.de/Main/20120724001

Reza Shahabi Zakaria

iran

Member of workers union in custody!

The Iranian unionist Reza Shahabi Zakaria is serving a six-year prison sentence in Evin Prison (Division 350) in Tehran from vaguely formulated charges. His health is very critical and itis not clear wheather he will receive the necessary medical care. Reza Shahabi Zakaria is among the people who are persecuted in Iran because of the commitment to independent unions. Several members have also been persecuted, arrested and sentenced by his workers union of employees of the Tehran bus company (Sherkat-e Vahed).

Further information: https://www.amnesty.org/en/latest/news/2017/08/iran-mass-hunger-strike-by-political-prisoners-in-protest-at-inhumane-conditions/